מכון קוגניטיבי (בהקמה)
טיפול קוגניטיבי התנהגותי

הגישה הפסיכודינאמית

הגישה הפסיכודינאמית ויניקוט היה מהפכן ופוליטיקאי ופסיכולוג מהולל כי את המהפכה הקוגניטיבית שלו אף אחד לא הרגיש ולא התנגד לה והוא אפילו זכה להיות פעמיים יושב ראש החברה הפסיכואנליטית. ויניקוט עושה מעבר משמעותי מתיאוריות מבניות  (פרויד וקליין) לעולם החוויה. ויניקוט לא מבטל או מתנגד לפרויד או קליין אבל ע"י המעבר לעולם החוויה הוא בעצם מייצר [...]

הגישה הפסיכודינאמית

הגישה הפסיכודינאמית קשור ל"מעגל ההרס אשמה ותיקון": גם כאשר אני מתקדם לעבר העמדה הפסיכולוגית-דיכאונית אני מחזיק אצלי את שני החלקים הטוב והרע. בפנטזיה הקוגניטיבית אני תוקף את האובייקט שלרגע הוא חוזר להיות אובייקט חלקי רע. למשל, בעל שרב עם אשתו, עושה לרגע "פיצול" ושם אותה כאובייקט החלקי הרע ו"תוקף אותה"- בוגד בה, בלי להתכוון לתוצאות [...]

הגישה הפסיכודינאמית

הגישה הפסיכודינאמית מותר לנו לחמוד או לקנא ברמה של צרות עין ולהרוס מתוך רוע. אם אנו תופסים זאת כחלק מהשד הרע אז יש צורך לבחון מי הכתיב לנו זאת (גרם לנו להבין זאת), היכן למדנו זאת. כבוגרים יש לנו זכות בחירה להגדיר את החמדנות שלנו כמרכיב טוב במהותו ולא באופן הרסני. זאת בחירה לא פשוטה [...]

הגישה הפסיכודינאמית

הגישה הפסיכודינאמית ההפנמה היא ההתפתחות וההשתנות של עולם האובייקטים הפנימיים שאליו הגענו. האינטראקציה הקוגניטיבית היא מאוד ראשונית עם העולם החיצוני. ההפנמה הפסיכולוגית היא בעצם של מה שנחווה מבחוץ כטוב. כמו הזנה, הגנה, ערסול. החוויה היא לא בניסוח שאני מתאר אותו כרגע, התינוק לא חווה ערסול או הזנה כחוויה אלא כמגע. יש חוויה פרה ורבלית, יש [...]

הגישה הפסיכודינאמית

הגישה הפסיכודינאמית דרך  ההשלכה של האובייקטים הפנימיים שלי אני מעצב את המציאות שבה אני חי. כמה ומתי אני פנוי לפגוש אנשים מציאותיים? עוד נגיע לשם בהמשך. קליין שואלת באיזה אופן אני מארגן אתה תוקפנות המולדת כדי שתשרת יחסי אהבה. קלין מציעה שתי אסטרטגיות פסיכולוגיות מרכזיות שעוזרות לנו לארגן את התוקפנות הזו ובעיקר להרגיע את החרדה [...]

הגישה הפסיכודינאמית

הגישה הפסיכודינאמית תיאוריות יחסי האובייקט הפסיכולוגית מלאני קליין- כשמדברים עליה חשוב להיות פתוחים משום שהיא תיאוריה קשה לעיכול שנורא קל להתנגד אליה ומצד שני היא אחת התיאוריות החשובות שקיימות לפחות בחשיבה על טיפול קוגניטיבי. היישום של התיאוריה עוררה רוב השנים התנגדות עם זאת החשיבה הקלניינית חשובה לטיפול. נתחיל באנקדוטה: לפני כמה שנים רואיין אדן שטופל [...]

הגישה הפסיכודינאמית

הגישה הפסיכודינאמית אוגדן פותר לנו את הבעיה עם משפחות מיוחדות כמו חד הוריות או חד מיניות כי בעצם בכל אחד מאתנו יש את כל הסיפור- את כל החלקים. אנחנו כמטפלים רק צריכים לפגוש בעצמנו את החלקים הללו ולא להיבהל מהם ולאפשר למטופלים ולילדים שלנו לפגוש אותם בעצמנו. בהעברה המטופל פוגש דרך המטפל את אבא שלו [...]

פסיכולוגיה פסיכודינאמית

פסיכולוגיה פסיכודינאמית הדגש המרכזי בגישה הפסיכודינאמית היא התסביך האדיפלי מנקודת מבטו הקוגניטיבית של הילד. להפוך את התסביך האדיפלי ממושג שנסבך להזוי למושג נגיש פסיכולוגית. בתוך טיפול עם מבוגרים לא רק אנחנו מחזיקים באסוציאציות הבוגרות, אנחנו צריכים לעזור למטופל להפריד בין התוכן הילדי שהוא הכי טבעי בעולם לבין התוכן הבוגר שהופך את התוכן הילדי ללא לגיטימי. [...]

הגישה הפסיכודינאמית

הגישה הפסיכודינאמית תיאורית יחסי האוביקט - קליין זהו מושג מטעה בתיאוריה פסיכולוגית זו, כי אנו מצפים לעסוק ביחסים קוגניטיבים. יחסים כמעט לא קיימים בתיאוריה. התיאוריה עוסקת בחרדה. התפיסה הקלייניאנית הכוללת. לרוב שמים דגש על הדחף התוקפני, הרוע, הדחף ההרסני. אך השאלה הרחבה של קליין היא איך הדחף התוקפני המולד עובר טרנספורמציה כדי לשרת יחסי אהבה, [...]

הגישה הפסיכו-דינאמית

הגישה הפסיכו-דינאמית בולס והתסביך האדיפלי כותב בן זמנינו, ניאו-פרודיאני. ספר ההסטריה. אצלו התהליך האדיפלי קוגניטיבי הוא שונה. פרספקטיבה ספציפית שמתאימה למטופלים מסוימים ואנשים מסוימים. אינה אוניברסלית. בולס מתאר את התסביך האדיפלי סביב התהליך שתחילתו אצל הבן והבת במפגש עם האמא הפרה-אדיפלית. בשלב הפרה-אדיפלי האמא נחווית שכל עיסוקה מתחיל ונגמר בטיפול בילד או הילדה, היא מייצגת [...]

Load More Posts